Батьківська сторінка

    інформація для батьків

         Батьківська сторінка

    БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ – ПОРАДИ БАТЬКАМ

    Багатьох батьків турбує те, що їхні діти багато часу проводять в Інтернеті. Доступ до Всесвітньої мережі відкриває безмежні можливості для навчання і самовдосконалення, тому батьки і школа по змозі намагаються забезпечити учням цей доступ. Проте часто замість того, щоб використовувати Інтернет для виконання домашніх завдань і досліджень, діти проводять там години, обмінюючись миттєвими повідомленнями, граючись в онлайнові ігри та розмовляючи з незнайомими людьми в чат-кімнатах. Таким чином, з появою Інтернету проблема підтримки балансу між розвагами та навчанням у житті дітей ускладнилася. Багато дітей і підлітків, потрапивши в Інтернет, втрачають відчуття часу та реальності. Нижче наведені поради батькам і вчителям щодо того, як запобігти інтернет-залежності та встановити необхідний баланс між перебуванням дітей у мережі та іншими заняттями.

    • Не пропустіть симптоми інтернет-залежності. Замисліться над тим, чи не позначається використання Інтернету на успішності дитини, її здоров'ї, стосунках із членами сім'ї та друзями. Визначте, скільки часу вона проводить в онлайні.

    • Не бійтеся звертатися по допомогу. Якщо в дитини проявляються ознаки інтернет-залежності, зверніться до фахівців за консультацією. Маніакальне використання Інтернету може бути симптомом інших проблем, зокрема депресії, озлобленості, низької самооцінки.

    • Проаналізуйте власні звички. Чи немає у вас проблеми з контролем перебування в Інтернеті? Пам'ятайте, що для дитини ви є основним прикладом у житті.

    • Не забороняйте використання Інтернету. Мережа є важливою частиною соціального життя багатьох підлітків. Встановіть домашні правила щодо того, які сайти можна відвідувати дитині, та дотримуйтеся їх. Ці правила можуть передбачати певний проміжок часу, протягом якого можна перебувати в онлайні, заборону використання Інтернету, поки не зроблені домашні завдання, заборону відвідування чат-кімнат або перегляду матеріалів для дорослих.

    • Тримайте комп'ютер у відкритій зоні. Встановіть комп'ютер у загальній зоні своєї оселі, а не в кімнаті дитини.

    • Встановіть баланс. Заохочуйте та підтримуйте бажання дитини займатися іншими справами, особливо спортивними іграми.

    • Допомагайте дітям спілкуватися з іншими в реальному житті. Якщо дитина сором'язлива, віддайте її на заняття з набуття навичок спілкування. Заохочуйте дитину до справ, які сприяють її спілкуванню з іншими дітьми.

    • Слідкуйте за тим, що роблять діти в Інтернеті. Використовуйте програми, які здійснюють моніторинг та обмежують використання Інтернету, зокрема засоби батьківського контролю.

    • ПРОПОНУЙТЕ АЛЬТЕРНАТИВИ. ЯКЩО ВАМ ЗДАЄТЬСЯ, ЩО ДИТИНУ ЦІКАВЛЯТЬ ЛИШЕ ОНЛАЙНОВІ ВІДЕОІГРИ, СПРОБУЙТЕ ПРИЗВИЧАЇТИ ЇЇ ДО ОНЛАЙНОВИХ «ЗАМІНЮВАЧІВ» УЛЮБЛЕНИХ ІГОР. НАПРИКЛАД, ЯКЩО ДИТИНІ ПОДОБАЮТЬСЯ РОЛЬОВІ ІГРИ У СТИЛІ ФЕНТЕЗІ, ЗАОХОЧУЙТЕ ЧИТАТИ ЇЇ КНИЖКИ З ФЕНТЕЗІ.

    СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ УЧНІВ П’ЯТИХ КЛАСІВ

    ДО ПРЕДМЕТНОГО НАВЧАННЯ

    Адаптація — це процес пристосування індивіда до вимог нового середовища, умов життя та діяльності. Її результат — пристосованість як особистісна якість, що виступає показником життєвої компетентності індивіда.

    Адаптація дитини до навчання в середній ланці школи відбувається не одразу. Це довготривалий процес, пов’язаний зі значним навантаженням усіх систем організму.

    Особливе значення для успішної адаптації на початковому етапі навчання має сформованість таких загальнонавчальних умінь:

    • обдумано читати художні, науково-популярні й публіцистичні тексти, виділяти в них головну думку; переказувати текст; віднаходити інформацію в навчальній літературі, словниках і довідниках (у тому числі з використанням комп’ютера);

    • виконувати роботу за нескладним алгоритмом; індивідуально і з усім класом ставити нове завдання; установлювати послідовність дій щодо його вирішення; доводити розпочату справу до кінця;

    • описувати об’єкт спостереження; проводити класифікацію окремих об’єктів за спільною ознакою; порівнювати об’єкти для того, щоб знайти їх спільні й специфічні якості; висловлювати судження за результатами порівняння;

    • бачити межу між відомим і невідомим; зіставляти результати власної діяльності зі зразком; знаходити й усувати помилки в навчальній праці; виробляти критерії для оцінки навчальної роботи; оцінювати свої дії й дії інших учнів за заданими критеріями; звертатися до дорослого із запитом про недостатню інформацію або з проханням дати консультацію, як усунути навчальні труднощі, визначені самою дитиною; і головне — виявляти схильність до того, щоб віднаходити способи й засоби вирішення завдань, яких не вистачає, а не отримувати їх у готовому вигляді;

    • вступати в навчальне спілкування; брати участь в обговореннях; організовувати свою роботу в невеликих групах; володіти прийомами й навичками навчального співробітництва (уміння регулювати конфлікти, розуміти точку зору іншої людини, об’єктивно оцінювати роботу ровесників та ін.)

    Пам’ятка для батьків п’ятикласників

                  1.Спілкуйтеся зі своєю дитиною, цікавтеся її життям, розповідайте їй про своє шкільне життя. Діліться власними переживаннями, це допоможе досягти взаєморозуміння.

                  2.Спостерігайте за сином чи донькою. Ви, як ніхто інший, знаєте свою дитину. І саме Вам її «йорзання» на стільці чи закушена губа можуть багато про що розповісти і без слів.

                 3.Дбайте про зовнішній вигляд дитини, її чистоту, охайність. Пам’ятайте, що для підлітків зовнішність є дуже важливою.

                  4.Створюйте сприятливі умови для навчання дитини і повсякчас поліпшуйте їх. Учні основної школи часто звертаються до додаткових джерел інформації, виконуючи домашнє завдання. У наш час є багато пізнавальної, енциклопедичної, навчальної літератури, дисків. Придбавши потрібне, Ви полегшите дитині навчання.

                 5. Цікавтеся життям дитини у школі. Регулярно спілкуйтеся з класним керівником, особливо на початку навчального року.

                 6. Не гарячкуйте під час розв’язання конфліктних ситуацій! Вислухайте думку всіх учасників конфлікту. Будьте послідовними, думайте про наслідки. Попереду у дитини ще не один рік навчання.

                 7. Не карайте дитину за низькі оцінки. Пам’ятайте, що зниження успішності під час переходу до основної школи – явище природне, очікуване. Ліпше допоможіть дитині! Не варто наголошувати при цьому, що Вам ніхто не допомагав, Ви самі з усім управлялись.

                 8. Контролюйте навчання, відпочинок, дозвілля своїх дітей. Регулярно перевіряйте роботу в зошитах та записи у щоденнику. Важливо, щоб усі домашні завдання були виконаними, проте ще важливіше не допустити перевтоми дитини.

                   9. Співпрацюйте з класним керівником, допомагайте за потреби, адже він нещодавно познайомився з дітьми: всього одразу не охопиш.

    Батьки і діти! Діти і батьки!

     Нерозділиме і довічне коло.

    (Народна мудрість)

    Мистецтво жити з дітьми

             Сім`я – найбільша людська цінність.

     В сім`ї під керівництвом та з допомогою батьків дитина пізнає навколишній світ у всіх його складностях і багатогранних виявленнях, тут проходить їх громадянське становлення, формується світогляд та естетичні смаки.

              Здійснюючи раннє виховання в сім`ї, батьки створюють умови для повноцінного фізичного та психологічного становлення особистості, забезпечення дитині почуття захищеності, рівноваги, довіри, формують активне, зацікавлене ставлення до оточуючого середовища.

              З сім`ї протоптується стежка до школи. І вже тоді – в життєву дорогу ведуть два розуми, два досвіди: сім`я і школа.

              У шкільному віці основу виховання в сім`ї складає формування:

    - духовно здорової людини;

    - гуманістичної моралі;

    - готовності до праці;

    - патріотичних почуттів;

    - естетичної культури;

    - високоінтелектуальної особистості.

    У сім`ї проходить засвоєння морально-естетичних норм через основні народно-педагогічні традиції сімейного виховання:

    - вшанування новонародженої дитини і її батьків, бабусь і дідусів;

    - вивчення з дітьми колискових пісень, читання казок;

    - відзначення сімейних свят;

    - відзначення календарних, обрядових свят;

    - знайомство з Біблією та 10 моральними заповідями;

    - екскурсії в природу;

    - виховання господаря дому, землі, на якій живе дитина.

    Азбука для батьків

    А – азбуку виховання повинні знати всі батьки.

     Б – будьте при дітях витриманими у своїх вчинках.

     В – вас запитують – уважно слухайте, дайте відповідь.

     Г – говоріть з дитиною у зрозумілій для неї формі.

     Д – дайте можливість дитині виявити самостійність.

     Є – єдність між педагогами і членами сім`ї – запорука успішного виховання.

     Ж – життя дитини повинно бути заповненим посильною працею.

     З – знайте: основи виховання закладаються з раннього дитинства.

      І – ігри – запорука здорового фізичного розвитку дитини.

      К – корисно знати: любов до дитини має бути поміркованою.

     Л – любов до рідного краю виховуйте з дитинства.

     М – мама і мир - найдорожче для дітей.

     Н – не говоріть дітям неправду.

     О – одяг має бути охайним.

     П – прагніть завжди чинити з дітьми справедливо.

     Р – розмовляйте з дітьми часто, співайте разом.

     С – стежте за своєю поведінкою, бо діти наслідують вас.

     Т – трудитися навчайте з раннього віку.

     У – успіх у вихованні залежить від здорової атмосфери в сім`ї.

     Ф – фізкультура повинна стати для дитини улюбленим уроком.

     Х – хай завжди дитина відчуває інтерес до себе.

     Ц – цілеспрямованість у вихованні допоможе досягти значних успіхів.

     Ч – частіше бувайте з дитиною на природі.

     Ш – шум – ворог здоров`я дитини.

     Щ – щастя і радість дітей – у ваших руках. Я – якщо хочете, щоб ваша дитина була ввічливою, справедливою, чесною, ставилася до всіх з любов`ю, дотримуйтесь цих порад самі.

    Рекомендації батькам

    1.     Сприяйте роботі своїх дітей і постійно контролюйте її.

    2.     Визначте постійне місце дитини, де б зручно було б виконувати домашнє завдання, читати книжки, газети. Світло повинно падати на книгу або зошит із лівого боку.

    3.     Стежте, щоб дитина вчасно приходила до школи та своєчасно поверталася. Контролюйте, чи не було пропусків уроків, запізнень без поважних причин.

    4.     Вимагайте, щоб дитина починала виконувати уроки у передбачений режимом час. Після кожних 50 хвилин занять -  10 хвилин відпочинку.

    5.     Не відривайте дитину від роботи під час виконання домашнього завдання.

    6.     Перевіряйте виконані письмові роботи, нехай дитина розповість вивчене своїми словами, відповість на запитання.

    7.     Майже щоденно продивляйтесь щоденник дитини.

    8.     Виховуйте любов до навчання та школи, повагу до вчителя, старших.

    9.     Не критикуйте при дітях учителя, школу; про помічені недоліки в роботі вчителя, школи кажіть самому вчителеві, директорові школи.

    10. Частіше розмовляйте з дитиною про те, що було в школі цікавого, що заважає її краще вчитися, дайте поради, поділіться досягненнями у своїй роботі.

    11. Один – два рази на місяць відвідуйте школу, розмовляйте з учителями, класними керівниками.

    12. Обов`язково відвідуйте всі батьківські збори.

    13. Не посилайте дітей купувати цигарки та спиртні напої.

    14. Привчайте дитину слухати музику, читати художню літературу, виховуйте інтерес до образотворчого мистецтва, фізкультури.

    15. Передплачуйте дітям газету, журнал.

    Пам`ятка для батьків

    1.     На прикладах, взятих із життя, демонструйте дітям зразки чесного виконання обов`язку перед суспільством і сім`єю.

    2.      Відвідуйте збори і заняття для батьків.

    3.     Виділіть школяреві постійне робоче місце.

    4.     Привчайте учня до охайності, дбайливого ставлення до шкільного майна і навчальних посібників.

    5.     Щоденно цікавтесь успіхами дитини в школі. Радійте успіхам малюка, допомагайте йому, але пам`ятайте, що допомога і контроль не повинні бути муштрою, моралізуванням.

    6.     Сприяйте тому, щоб дитина брала участь у заходах, які проводяться в класі або школі.

    7.     Намагайтеся вислухати дитину до кінця. Поділитися своїми враженнями – природна потреба малюка.

    8.     Організовуйте дозвілля дитини.

    9.     Систематично привчайте дитину до праці.

    10.  Пам`ятайте, що тільки разом зі школою можна добитися бажаних результатів у вихованні і навчанні дітей. Учитель – ваш перший порадник і друг. Радьтеся з ним і підтримуйте його авторитет. Зауваження щодо роботи вчителя висловлюйте у розмові з ним. Не робіть у присутності дітей.

    Діагностика сімейного мікроклімату

    Підсумкове оцінювання: 

     4 - 7 негативних показників – початкова стадія сімейного неблагополуччя,

     8 – 10 – середня стадія,

     11 – 12 – глибока стадія.

    Заповіді для батьків

    -        Не чекайте, що ваша дитина буде такою, як ви.

    -        Не чекайте від дитини плати за все, що ви для неї зробили.

    -        Ви дали їй життя, як вона може віддячити вам? Вона дасть життя іншому.

    -        Не зганяйте на дитині свої образи, щоб на старість не їсти гіркий хліб.

    -        Не ставтеся до проблем дитини зверхньо. Дитині важко не менше, ніж вам, оскільки в неї немає життєвого досвіду.

    -        Не принижуйте дитину!

    -        Не карайте себе, якщо не можете зробити чогось для своєї дитини. Картайте – якщо можете, але не робите.

    -        Умійте любити чужу дитину. Ніколи не робіть їй того, чого не хотіли б, що робили вашій.

    -        Любіть свою дитину всякою – не талановитою, невезучою.

    Мовний кодекс

    -         Не підвищуйте голосу у розмові з донькою чи сином.

    -         Якнайчастіше вживайте «формули ввічливості»: будь-ласка; перепрошую; вибач; дякую; виявляйте доброзичливість і прихильність.

    -         Читайте і співайте разом з дитиною; учіть разом вірші, пісні, загадки, скоромовки.

    -         Поєднуйте слово й гру, слово і малюнок.

    -         Не допускайте у вашій оселі лайливих слів; привчайте дитину до мовного етикету за столом, у транспорті, магазині, на вулиці.

    -         Виправляйте мовні огріхи, власні, а також ваших рідних, друзів, колег. Пояснюйте дитині значення незрозумілих слів; учіть правильно будувати речення.

     Ведіть словничок, записуйте перлини мовної творчості Вашої дитини.

    Зовнішнє незалежне оцінювання випускників 11-х класів

    Шановні батьки випускників!

     Адміністрація Шосткинської ШЗШ І-ІІІ ступенів №4, доводить до Вашого відома, що розпочинаючи з 2008 року проходження зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) є обов’язковим для всіх бажаючих вступити до вищих навчальних закладів, згідно таких нормативних документів:

     - указу Президента України від 04.07.05 №1013

     - Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.04 №1095 та від 31.12.05 №1312

     - наказу МО і науки України № 607 від 13.07.07.

             Держава надає можливість кожному зареєстрованому учаснику ЗНО пройти тестування з таких предметів:

     - Української мови та літератури

     - математики

     - історії України

     - іноземної мови

     - біології

     - географії

     - фізики

     - хімії

     - російської мови 

    Кожен учень має право вибору:

    Укр.мова та літ. (обов’язково) +

     1-3 предмети з переліку.

     Результати тестування будуть зараховуватись:

     - як вступні випробування у ВНЗ

     Зверніть увагу!!! З даного переліку предметів вступні випробування у ВНЗ не будуть проводитись.

             Реєстрація:  Згідно інструкцій, розміщених на сайті Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) або Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти (ХРЦОЯО)

    http://zno-kharkiv.org.ua

    КОРИСНІПОСИЛАННЯ

    ЗНАЙТИНАС

    © 2019 . Всі права захищено. Розроблено веб-студією "Sigma"